|
Aktuálny čas je Pia, 26. Apr 2024, 05:32
|
Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy
Autor |
Správa |
Ambemez
|
Napísal: Ned, 21. Okt 2012, 12:17 |
|
|
V knihe VO SVETLE PRAVDY v prednáške MLČANIE je napísané:
,,Musiš dojsť k presvedčeniu, že všetko to, čo vidíš telsnými očami sú skutočne len DôSLEDKY večne poháňajúceho DUCHA. Práve tak aj STROMY, KAMENE a celá ZEM. Všetkoje OŽIVOVANÉ prenikané a poháňane tvorivým DUCHOM."
Autor asi myslel živú aj NEŽIVÚ prírodu. Ale tvrdiť, že aj neživá príroda(kameň) je oživovaná a prenikaná tvorivým DUCHOM je úplny nezmysel. Neživá príroda predsa nemá v sebe ducha a myslím si že každému je to zrejme bez toho aby som musela popísať prejavy pozemského ŽIVOTA.
|
|
Hore |
|
|
vricman
|
Napísal: Ned, 21. Okt 2012, 12:35 |
|
Registrovaný: Pon, 01. Okt 2012, 23:42 Príspevky: 505
|
Nieje to nezmysel. Neživá príroda je poháňaná bytostným ktoré splňuje vôľu Ducha Svätého tj. tvorivou Božou vôľou ktorá je duchom.
|
|
Hore |
|
|
Ambemez
|
Napísal: Ned, 21. Okt 2012, 12:48 |
|
|
POHÁŇANA môže byť rovnako hocičo neživé(napríklad auto je poháňane rozumom človeka, jeho vôľou a nemá v sebe ducha) ale určite NIE JE OžIVOVANÁ a PRENIKANÁ tvorivým DUCHOM
|
|
Hore |
|
|
vricman
|
Napísal: Ned, 21. Okt 2012, 13:03 |
|
Registrovaný: Pon, 01. Okt 2012, 23:42 Príspevky: 505
|
Auto je poháňané spaľovaním uhľovodíkov ktoré sú vytvorené za pomoci bytostných síl a nie rozumom človeka a jeho vôľou ktorá to len riadi. Oheň (spaľovanie) je jeden zo štyroch bytostných živlov.
Neživá príroda nemá v sebe pohyb a vlastné teplo a predsa je oživovaná a naviazaná bytostným ktoré má v sebe pohyb a teplo teda aj vyžarovanie. To všetko je riadené a oživované tvorivým duchom, bytostné je len sprostredkovateľ.
|
|
Hore |
|
|
plamen
|
Napísal: Ned, 21. Okt 2012, 13:57 |
|
|
Moderátor |
|
Registrovaný: Str, 23. Apr 2008, 18:20 Príspevky: 604
|
Kde je pohyb je i život. Jsou formy života, které lidská věda ještě dostatečně neprozkoumala, a které přesto jednoznačně jsou živé, resp. život umožňující.
Vezměme jen takové slunce. Může slunce, jakožto součást "neživé přírody" být současně dárcem pozemského života? Může tedy něco neživého dávat život?
|
|
Hore |
|
|
Ambemez
|
Napísal: Ned, 21. Okt 2012, 15:20 |
|
|
Máte pravdu Plamen rovnako ďakujem za odpoveď aj Vricmanovi
|
|
Hore |
|
|
Ambemez
|
Napísal: Pon, 22. Okt 2012, 12:05 |
|
|
Ešte by som k téme pokračovala: V prednáške STVORENIE ČLOVEKA sa píše.
,,Tak to bolo aj pri Stvorení človeka ako koruny celého diela, v ktorom sa mali spájať všetky druhy, ktoré sa nachádzajú vo stvorení“
Ako Človek mal byť korunou celého diela? Aké všetky druhy( myslia sa len pozemské druhy ako rastliny, živočíchy... či aj nadpozemské ako anjeli...) sa mali spájať práve v človeku a prečo práve v ňom?
|
|
Hore |
|
|
Matej.Vrabec
|
Napísal: Pon, 22. Okt 2012, 15:05 |
|
Registrovaný: Str, 25. Apr 2012, 10:37 Príspevky: 217 Bydlisko: Žilina
|
Človek je koruna celého diela, pretože jeho pôvod stojí vo Stvorení najvyššie - teda v duchovnom. Každý iný tvor v hrubohmotnosti má svoj pôvod v nižšom odstupnení a teda nemôže byť korunou celého diela.
Keď sa povie, že sa spájajú v ňom všetky druhy, ktore sa nachádzajú vo Stvorení, tak to znamená, že sa v ňom spája najvyššia podstata vo Stvorení, teda duchovná, ktorá je klesaním z duchovnej ríše obalená bytostným druhom, z ktorého sú utvorené napríklad zvieratá a vstupom do jemnohmotnej a následne hrubohmotnej ríše získava ešte jemnohmotný a hrubohmotný obal. Božské však do tejto úvahy nevstupuje, pretože ono nepatrí do Stvorenia, ale stojí nad Stvorením.
Keď sa pozriete na všetko okolo seba - teda na pozemské - tak všetko to, čo vidíte pozemskými očami je len jeden jediný druh - hrubohmotnosť. Človek má teda duchovné ako najvyššie vo Stvorení, následne je obalený bytostným ako nižším, a potom ešte jemnohmotným a hrubohmotným, pričom pozemskými - hrubohmotnými očami vidíme len pozemské, tzn. hrubohmotné. Nižší druh ako hrubohmotnosť už neexistuje.
Tieto otázky budete mať zodpovedané a celý dej budete mať podrobne vyložený i v Posolstve.
|
|
Hore |
|
|
Ambemez
|
Napísal: Pon, 22. Okt 2012, 15:39 |
|
|
Ďakujem. V prednáške STVORENIE ČLOVEKA som dosť veľa javou ešte nepochopila. ,, Zatiaľ čo teda v hrubohmotnosti sa vytvorila zrela nádoba v jemnohmotnosti sa duša vyvinula natľko, že mala dosť sily, aby si aj pri stupe do hrubohmotnej nádoby uchovala svoju samostatnosť a nevstrebávala sa .“ Ako sa mohla duša človeka v jemnohmotnosti vyvinuť, keď podliehala iba vplyvu okolia? Preto je pozemský život ,, školou“ života.
|
|
Hore |
|
|
plamen
|
Napísal: Pon, 22. Okt 2012, 16:05 |
|
|
Moderátor |
|
Registrovaný: Str, 23. Apr 2008, 18:20 Príspevky: 604
|
Ambemez píše: Ďakujem. V prednáške STVORENIE ČLOVEKA som dosť veľa javou ešte nepochopila. ,, Zatiaľ čo teda v hrubohmotnosti sa vytvorila zrela nádoba v jemnohmotnosti sa duša vyvinula natľko, že mala dosť sily, aby si aj pri stupe do hrubohmotnej nádoby uchovala svoju samostatnosť a nevstrebávala sa .“ Ako sa mohla duša človeka v jemnohmotnosti vyvinuť, keď podliehala iba vplyvu okolia? Preto je pozemský život ,, školou“ života. Duše v jemnohmotnosti podléhá především vlivu svého vlastního chtění. Okolí na ní samozřejmě také působí jako stejnorodost, ale zdaleka nemá takovou sílu jako vnitřní chtění duše. Pozemský život je bodem obratu při putování duše hmotností. Zde v hrubohmotnosti se má duše možnost setkat s jinorodými dušemi, které na ní svou zralostí a nebo naopak nezralostí vytváří tlak. Tím se duše obrušuje a vyvíjí mnohem rychleji, než by tomu bylo v jemnohmotnosti, kde může potkat jen stejnorodé.
|
|
Hore |
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 100 hostia |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|