úvodobsahfórum
www.poznanie.sk
stiahnuťlinkye-mail
Aktuálny čas je Str, 20. Sep 2017, 06:13

Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 5 ] 
Autor Správa
PoslaťNapísal: Ned, 27. Apr 2014, 09:31 
Offline

Registrovaný: Pon, 05. Nov 2012, 21:05
Príspevky: 829
Bydlisko: Nová Ľubovňa
Na Druhú Veľkonočnú Nedeľu sa ako evanjelium číta Príbeh o Neveriacom Tomášovi.


Hore
 Profil  
 
PoslaťNapísal: Ned, 27. Apr 2014, 09:38 
Offline

Registrovaný: Pon, 05. Nov 2012, 21:05
Príspevky: 829
Bydlisko: Nová Ľubovňa
Bez ohľadu nato, čí je liturgický rok A, B alebo C sa číta toto Evanjelium z Jánovho Evanjelia 20. kapitola, 19. až 31. verš:
Večer v ten istý prvý deň v týždni, keď boli učeníci zo strachu pred Židmi zhromaždení za zatvorenými dverami, prišiel Ježiš, stal si doprostred a povedal im: „Pokoj vám!“
Ako to povedal, ukázal im ruky a bok. Učeníci sa zaradovali, keď videli Pána.
A znova im povedal: „Pokoj vám! Ako mňa poslal Otec, aj ja posielam vás.“
Keď to povedal, dýchol na nich a hovoril im: „Prijmite Ducha Svätého.
Komu odpustíte hriechy, budú mu odpustené, komu ich zadržíte, budú zadržané.“
Tomáš, jeden z Dvanástich, nazývaný Didymus, nebol s nimi, keď prišiel Ježiš.
Ostatní učeníci mu hovorili: „Videli sme Pána.“ Ale on im povedal: „Ak neuvidím na jeho rukách stopy po klincoch a nevložím svoj prst do rán po klincoch a nevložím svoju ruku do jeho boku, neuverím.“
O osem dní boli jeho učeníci zasa vnútri a Tomáš bol s nimi. Prišiel Ježiš, hoci dvere boli zatvorené, stal si doprostred a povedal: „Pokoj vám!“
Potom povedal Tomášovi: „Vlož sem prst a pozri moje ruky! Vystri ruku a vlož ju do môjho boku! A nebuď neveriaci, ale veriaci!“
Tomáš mu odpovedal: „Pán môj a Boh môj!“
Ježiš mu povedal: „Uveril si, pretože si ma videl. Blahoslavení tí, čo nevideli, a uverili.“
Ježiš urobil pred očami svojich učeníkov ešte mnoho iných znamení, ktoré nie sú zapísané v tejto knihe.Ale toto je napísané, aby ste verili, že Ježiš je Mesiáš, Boží Syn, a aby ste vierou mali život v jeho mene.


Hore
 Profil  
 
PoslaťNapísal: Ned, 27. Apr 2014, 09:40 
Offline

Registrovaný: Pon, 05. Nov 2012, 21:05
Príspevky: 829
Bydlisko: Nová Ľubovňa
Abdruschin vyložil tento príbeh o Neveriacom Tomášovi v Odpovediach na otázky.


Hore
 Profil  
 
PoslaťNapísal: Ned, 27. Apr 2014, 09:53 
Offline

Registrovaný: Pon, 05. Nov 2012, 21:05
Príspevky: 829
Bydlisko: Nová Ľubovňa
Čitateľ Posolstva Grálu položil Abdruschinovi v roku 1937 túto otázku:
    Prísne veriaci cirkevníci poukazujú často na biblický príbeh, podľa ktorého neveriaci Tomáš pri zjavení Syna Božieho Ježiša smel svoju ruku vložiť do jeho rany v boku a túto ranu aj pocítil ako takú. Podľa toho snažia sa zdôvodniť, že zmŕtvychvstanie sa muselo udiať v tele, v protiklade s výkladmi Abdrushinovými.


Hore
 Profil  
 
PoslaťNapísal: Ned, 27. Apr 2014, 09:55 
Offline

Registrovaný: Pon, 05. Nov 2012, 21:05
Príspevky: 829
Bydlisko: Nová Ľubovňa
Pán Abdruschin odpovedal v časopise Die Stimme, v 10-tom čísle takto:
Je to obvyklý pohodlný spôsob zdôvodňovania cirkevníkmi, opierajúci sa o dôkaz toho o príslušné miesta biblie, ktorým len v zriedkavých prípadoch rozumejú naozaj správne a ktoré tiež doteraz neboli zakaždým vykladané v správnom zmysle.
Okrem toho poukazovanie na biblický príbeh vôbec nie je nijakým skutočným zdôvodnením, čo zaiste je každému samostatne mysliacemu človeku bez všetkého pochopiteľné.
Ježiš pri svojom zjavení učeníkom mal na sebe, ako každý zosnulý, spočiatku len telo z jemnej hmotnosti, nie však hrubohmotné. Aby sa Tomáš mohol presvedčiť, že to bol skutočne Ježiš, bola mu poskytnutá milosť vidieť a pociťovať v tej chvíli jemnohmotne, teda môcť pôsobiť jeho vlastným jemnohmotným telom.
U ľudského ducha, nachádzajúceho sa ešte v hrubohmotnom obale, pozerá a pociťuje jemnohmotné telo cez jeho hrubohmotné telo. To vzbudzuje dojem, že je to hrubohmotné telo, ktoré koná. Hrubohmotné telo vykonáva pri tom veľmi často tiež zjavne viditeľné patričné pohyby; kráča takpovediac spolu.
Tak aj dnes, pri celkom iných príležitostiach sa môže stať, že človek nadaný pre jemnohmotné zrenie a vyciťovanie siahne po niečom a toto samozrejme aj pocíti, čo ostatní nemôžu vidieť.
Nie inak to bolo aj u Tomáša. Svojím jemnohmotným telom a jeho orgánmi videl a vyciťoval cez svoje hrubohmotné telo, už zjasnené, teda jemnejšie telo Ježiša, videl a pocítil preto tiež jeho ranu, bez toho, že by to bolo hutné telo z mäsa.
Je to celkom prirodzený dej, ktorý podporovaný svetlými pomocníkmi a silami za účelom presvedčenia musel zapôsobiť na Tomáša o to prirodzenejšie, najmä preto, že to chcel sám Ježiš.
Práve tento dej hovorí však dokonca veľmi zreteľne o tom, že to nemohlo byť Ježišovo hrubohmotné telo, tak dobre známe všetkým učeníkom; inak by už vopred bola vylúčená akákoľvek pochybnosť.
Ježiš musel byť teda už aj zovňajškom vo svojom jemnohmotnom tele iným zjavom, pripúšťajúcim pochybnosť o jeho pravosti, na rozdiel od jeho inak dobre známeho pozemského tela. Tak chcel Ježiš podať ešte zvláštny dôkaz na odstránenie možnej pochybnosti, vzniknutej touto zmenou.
To, čo teda títo horlivci chcú uvádzať ako dôvody svojho tvrdenia, prináša v skutočnosti dôkaz o opaku! Len sa treba vzdať strnulosti zotrvačného utkvievania na navyknutom alebo naučenom, potom príde pri rozmýšľaní o tom samočinne osvetľujúci lúč zo všetkých strán, takže neskoršie sa nikdy nebude dať pochopiť, prečo človek na to neprišiel už oveľa prv.
A kto potom vynaloží silu, aby všetko pokojne zvažoval, príde na to, že všetko hovorí za to nové a nič za staré, ktoré vzniklo mylným, lenivým myslením alebo vypočítavým mudrovaním.
Pozemskí ľudia prežívajú predsa trvalo dosť toho, aby sa len pri troške zamyslenia mohli ľahko vžiť do týchto skutočností. Kto napríklad nezažil nikdy jasný sen, pri ktorom hrubohmotné telo ako zúčastnené nepôsobí hrubohmotne? Udiera okolo seba alebo plače, vzlyká a kričí, stená a hovorí, zatiaľ čo sen, to vlastné prežívanie, zrenie a pociťovanie vôbec nie je hrubohmotného druhu, ale ešte omnoho nežnejšie a jemnejšie ako tá jemnejšia hmotnosť zjasneného tela Syna Božieho počas príhody s neveriacim Tomášom.
A predsa je človek počas prežívania vo sne úplne presvedčený, že je to hrubohmotného druhu. Len pri prebudení príde potom k poznaniu, že to bolo inak, ešte aj napriek tomu, že nachádza hrubohmotné dôkazy v slzách a podobne.
A tzv. „zjasnenie“ nie je premenou niečoho jestvujúceho, ako hrubohmotného tela, ale jeho odhalenie, umožňujúce vystúpiť jemnejšiemu telu, cez ktoré môže sám ľudský duch silnejšie presvecovať.
To zjasnenie sa totiž tiež nevzťahuje na pozemské telo, ale na človeka samotného, ktorý je duchom. Ten po odložení pozemského tela a ostatných na ňom visiacich skalených strusiek začne stále jasnejšie presvecovať svoje obaly.
Svitá nový čas, ktorý odstráni všetky pochybnosti a vedenie o Bohu pozdvihne nanovo v čistejšom a živšom rúchu. Toto nezmenšuje veľkosť vtedajšej obete Syna Božieho, ale ju stavia ešte do omnoho žiarivejšieho Svetla, pretože ľudský duch sa v tom stal vediacim a nezotrváva už iba v nejasnej viere, ktorá nemá v sebe nijakú živú silu.


Hore
 Profil  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 5 ] 

Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Powered by phpBB © Group, Style.