martinka.svit píše:
... aký je rozdiel medzi modlitbami od Katolíckej Cirkvi, ktoré sú iba ich dogmy a od Abdrushina? Príklad: Ranná modlitba
Modlitba je vecou citu, nie slov. Keď je precítená a úprimná, je úplne jedno, ktorú modlitbu sa budete modliť, alebo či to bude modlitba vlastnými slovami alebo dokonca modlitba bez slov. Ak však v modlitbe chýba vrúcnosť a záchvev srdca, je iba prázdnymi slovami a nemá skoro žiadny význam.
Medzi dvomi modlitbami, ktoré uvádzate, nie je veľký rozdiel a určite by som tú katolícku nenazval dogmou. Dogmy sú niečo úplne iné. Predsa však medzi týmito dvomi modlitbami rozdiel je.
Ranná modlitba od Abdrushina je kratšia, čo je lepšie, lebo menej slov ponecháva viacej priestoru citu. Dá sa aj ľahko zapamätať bez nutnosti sa ju učiť naspamäť ako básničku. Veľa slov má nevýhodu, lebo vedie často k bezmyšlienkovitému (nevedomému) omielaniu modlitby.
V katolíckej modlitbe, keď už sa teda pýtate, je niekoľko vecí, ktoré sa mi nezdajú byť správne. Spomeniem však iba jednu:
Citácia:
„Obetujem ti všetky svoje myšlienky, slová a skutky v tomto novom dni“.
Na tomto mi vadí, že je to iba predstieranie, že to človek všetko obetuje. V skutočnosti ale myslí na Božie veci iba počas modlitby či návštevy kostola, i to mu ešte myšlienky utekajú kade tade... Nechcem tým povedať, že by mal človek neustále myslieť iba na Boha, i keď by mal podľa správnosti všetko v svojom živote robiť tak, aby to bolo duchu prospešné a Bohu milé. Vadí mi však to, že také niečo človek v modlitbe sľubuje, i keď je vopred jasné, že to nesplní.